Двогодишњи Еразмус+ пројекат „Smart home models in VET” завршен је 14.10.2024. Више о пројекту на коме смо сарађивали са партнерским школама из Хрватске, Мађарске, Естоније и Литваније, можете прочитати на посебној страници школског вебсајта https://vtsns.edu.rs/smart-vet/.
У реализацији неких веома битних активности помагали су наши студенти на пракси подељени у две групе. Од 26. фебруара до 26. априла 2024, седморо студената са студијских програма Дизајн индустријских производа и Информационе технологије, учествовало је у пројекту на више начина – као техничка подршка тродневном хибридном састанку, кроз израду плаката за дане отворених врата, банера пројекта и других графичких материјала, или радећи на документовању реализације пројектних задатака. О томе шта су радили сачинили су кратак видео.
Од 29. априла до 28. јуна 2024, друга екипа састављена од пет студената завршне године студија Информационих технологија. Следи кратак осврт једног од њих на дане проведене на пројекту.
Моје име је Владимир Пејић и на пракси сам имао прилику да радим на Еразмус+ међународном пројекту „Модели паметне куће у настави“, што је било изузетно значајно искуство. Мој ангажман је био фокусиран на едитовање и снимање промотивних видеа, где сам унапредио своје вештине у видео продукцији и стекао бољи увид у процес креирања садржаја прилагођеног широј публици.
Поред видео продукције, помагао сам у монтажи и инсталацији опреме за паметну учионицу, што ми је омогућило да се упознам са техничким аспектима модерних образовних технологија. Ова искуства су ми пружила бољи увид у технологије које трансформишу традиционално образовање. На YouTube каналу школе може се видети прилог о малом моделу паметне куће, који је практичан део мастер рада, као и снимак опремања наше паметне учионице.
Такође сам био део организације Дана отворених врата, где сам пружао подршку у припреми и реализацији догађаја.
Поред тога, био сам и техничка подршка иза кулиса током једног вебинара којим се представљају модели паметних кућа креирани за потребе наставе. Вебинар су пратили наставници средњих стручних школа из Србије и Босне и Херцеговине. Овај задатак ми је омогућио да развијем додатне вештине рада под притиском и брзо решавање проблема, што је посебно важно у динамичним радним окружењима.
Кроз рад на овом пројекту, добио сам прилику да у пракси применим своје знање, али и да научим нове ствари, како кроз тимски рад, тако и кроз самосталан труд. Атмосфера у тиму је била пријатељска и подстицајна, што је додатно олакшало свакодневне задатке и учинило ову праксу веома позитивним искуством.